Wednesday, June 17, 2009

~U.S.M~ (Aku dalam DiLeMa)

urghhhh.... aku xtau nk cakap aper... skunk ni aku dalam DiLema... hoh?? (o_0)?? ape tuh??? aku xtau la... ekceli ni story pasal perasaan aku la... skunk ni aku dapat tawaran masuk USM... then tetibe sumting error come out kat USM tuh.. n then aku yang pade mulenye suke giler dah menjadi serba salah la... nk packing barang ke x nk??? gahahahaha

29/05/09
grrr..grr..(vibrate hp ngn msg allert lagu hollaback gurl-gwen stefani)
pohon@usm: Tahniah anda ditawarkan Ijazah Sarjana Muda Sains Kemasyarakatan di USM.
Sila taip Nama penuh,No.Kp-Taip TERIMA utk menerima atau TOLAK utk menolak.Hantar ke 62003 slewat-lewatnya 31/05/09 (5.00pm) . Rujuk : www.usm.my mulai 29/05/09(5.00pm) untuk maklumat lanjut..
sender :33801

yippie!! itula reaksi aku yang pertame... untuk decide memule skali aku rujuk parents..

abah: nape na??
aku: ina dapat usm..penang la abah... sains kemasyarakatan.. nk pegi ke x??
abah: tanye abah ke? pegi je la..
aku: hoh??? betol?? abah hantar?? buleh??
abah: kalu bukan abah sape agi?? budak ni.. sdah jawab ke belom??
aku: belom la bah .. ahad tarikh tutup.. jawab ahad je la... nk diskus ngn cekegu dulu..eaaaa ... (wink2)
mak: knape ni?
abah: dapat usm mu.. xjawab agi... ntah pape jer
aku: abah ni... ina takot la... jap la.. diskus ngn kaunselor dulu.. heh...
mak: ina nk pegi ke x??
aku: nk..... kos pown ina dapat yang ina nak.... cume.. makkkkk... jauh.....huhuhu
mak: mule la mengade tuh...
aku: hekhekhek
abah: ntah.. manje ngalahkan adek sendrik...
aku: uded tuh dri form 1 dok asrama ... ina??? 20 taun dah kat cni... (dgn selambe jer)
mak: dah..dah..g solat... jgn lupe solat istikharah skali...
aku: malam karang ar mak.. skunk asar.. xleh ... gehehehe
abah: ye kono...

pas tu aku teruz col my mama(cikgu laila)

aku: assalamualaikum... ma..
m
a lela: wa'alaikumsalam... nape yunk??
aku: ma, ina dapat usm la... sains kemasyarakatan .. camane ek?? nk terima x?
ma lela
: erm..camane ek?? meh datang jumpe mama bwk surat tawaran skali..

aku
: surat tawaran??? erk! xdapat lagi la ma... baru sms ... n ..on9 jer..

ma lela
: kalu camtuh... terima jer la... parents cakap ape?

aku
: parents suh terima jer... takot upu xpat plak kalu tolak usm ni...

ma lela
: erm.. betol gak... terima je la...

aku
: erm.. ha'ah ek.. terima je la ek.. kos pown dh mantap...

ma lela
: mantap katenyer.. bleh ganti mama nt...

aku: erk! susah tuh... gahahaha
ma lela
: ok yunk ... ma nk amik nina jap... tahniah... n bubbye..

aku
: ok ma... tatatatatitititututu.. muwahx...

ma lela
: hehehe ade je budak ni... ok muah...


malam tuh gak aku masuk laman web usm tok terima tawaran ... lalalala~ lega..

Tapi tetibe jer kuar kt berite... USM ade wat kesilapan teknikal.... hauuuuuuuuu dupp..dapp..dupp..dapp.. jantong aku... camane ni??? aku col USM

aku: helo,unit pengambilan dan kemasukan pelajar....
usm: ye.. boleh kami bantu??
aku: sye nk tanye status saye la... saye ad terima tawaran USM n sye dah hantar pon surat jawapan... jadi sekarang saye nk pastikan jer... saye sebenarnye layak ke x masuk USM??
usm: urm.. mcm ni.. bg no rujukan saudari dengan i/c .. saye tolong semakkan...
aku: ok jap ea... no.rujukan saye STP51340X0X0
usm: ok.. i/c cik..?
aku: 890409-01-xoxo
usm: tunggu sebentar ye..
aku:ok terima kasih..
usm: tahniah name anda tersenarai dalam senarai yang berjaya
aku: ye ker?? ape name saye?
usm: name cik siti nurlina bt sarman kan?
aku: ya... pasni sye kna wat ape?
usm: tunggu je surat rasmi dari kami yer... sume ader dlam surat tuh nt...
aku: ok.. terima ksih yer..
usm: sama-sama

gahahahaha~ alhamdulillah!!! surat yang ditunggu dh sampai pade 15/06/09 lalalala~

tapi skali lagik!!! berite kt surat kabar... 16/06/09 tajuk beso dia:

USM AKAN KELUARKAN SENARAI NAMA PELAJAR YANG BERJAYA PADA 19/06/09

yihai!! ape kes universiti APEX ni?? propa ker??? skunk aku amat berdebar-debar... ape yang perlu aku lakukan??? adohai!!!


* p/s--- skunk ni aku x prepare pape pown agi... n bilew org tanye
"na... dah packing barang?"
"hoh??? barang apew??" <--- aku la ni...
" lorh.. kate nk g usm??"
" gehehehe.. bolom satu pown siap..leks r dulu.." <----aku lagi...

10 comments:

jierah said...

saspen btoll usm nih..taniah ek lynna...gi packing brg cpt2..hehheh

Dee said...

huh, dpt usm ker?
tahniah2...
seb bek tak jdi antara org yg tersilap bagi tawaran... huhu...

Noor Fatin said...

thniah lynna..
cpt2 dtg usm..
nti kite leh jmpa..n berfoya2..huahuahua..*gurau*..

lalala~~

kertasgraf said...

hiyaaa... dusyum!!!!!!!!

Lynna said...

-jierah...tenkiu yunkie... aku xtau mau packing ape deh... lalalala~ (aku yg selamber...)

-Dee... hahahaha tu la naseb bek kan??

-fateng... okie dokie yunk... tapikan aku rase nt ko xknal kot... aku dapat hostel paling jaoh... n atas bukit... slim river la ku wey...gahahahaha(aku y kuciwa...kununnye)

-Apiq... adehhh !! ape ni??? x bg salam truz dushum... aiyark!!! lobam lai la ambe nye mato nieh.. lalalala~

jierah said...

ko mmg slamber pon...wahhh..terharunya rasa gamboku di blogmu ini..heheh..saye bangge jadik anak malaysia..*ttibe

Lynna said...

jierah... sengalnye anda... lalalala~ (nt aku nk corik pic ko yg shantek tuh... lalalala~ aku dh pandai hack ms ko... ngeh..ngeh..ngeh..

jierah said...

erks..pencopett:p

pic yg ane 1 eh?

syaira rosland said...

gambarku..!!!!!

Lynna said...

kenapew syaira oh?