Sunday, March 21, 2010

S.E.N.A.N.G .N.Ye~

salam muhibah salam kasih sayang semua..
ok.. arini
mood: emo~
ermmm.. aku xtau la.. pada korang ape yang dinamakan cinta dan kasih sayang~cinta itu suci.. cinta itu mahal.. cinta itu sempurna sifatnya kerna ade cintala yang mampu melengkapi ketidaksempurnaan antara dua manusia..
tapi.. sayangnya.. lately aku tgok.. ramai manusia memperlekehkan cinta..
nilai cinta itu telah menjunam jatuh terperosok ke dalm lubang yang paling dalam..
manis bicara mengungkap sayang.. berjanji setia mengikat kasih..
tapi.. at the end..

cinta itu dicampakkan setelah manusia itu menanam cinta baru dengan manusia yang baru..
apekah??
*aku sgt emo ni*
orang kata aku jual mahal.. orang kata aku berlagak.. orang kata aku maenkan perasaan mereka..tapi penahkah org yang berkata-kata itu menjelajahi hidop sebagai aku?
menerokai perasaan yang bergelar aku??
tidak.. mereka xkan bisa menjadi aku.. kerna aku pon xkan mungkin menjadi seperti mereka..
I'm only me, that's all I'll be...
No more, no less, don't second guess...
I love, I laugh, I live, I cry, Somedays I'm funny and some I'm not.
Sometimes I'm crazy and I just can't stop....
You may not like me, but that's ok 'cause this is me and how I'll stay..
huhu~
lantak korang nk marah aku ke ape ke.. yang penting inilah aku~
n.. berbalik semula kepada soalnya cinta tadi..
lately aku rasa...

mereka yang sedang bercinta.. sedang melakukan experimen..
oppss.. bukan.. mereka seolah-olah berada di dalam fitting room..
mencuba pelbagai jenis pakaian...
x suke buang.. bile dah beli.. xnak pakai.. dibiar je dlm gobok tuh..pastu dibuang..
urmm..
mase bercinta mmglah indah belake...tapi...
bile dah putus cinta.. mula ckap serik.. xmo bercinta.. then.. xleh lupakan dia..
ok.. fine... ade yang tetap pendirian .. mmg xkan mencari.. tapi ade yang menggedik.. kata xnak tapi.. tetibe muncul ckap.. saye dah jumpe cinta baru~
ouh.. slamat berbahagia.. mungkin tika kao mengungkapkan sumpah xnak kapel tu.. emosi ko tidak stabil kot..
dulu kate.. *susah nak percayekan lelaki*
tapi.. lelaki ayat baik sikit jer.. layu ko wahai bunge...
terjebak ke kancah percintaan lagi.. penanggung risiko lagi...
pastu tyme bergadoh.. mule mncari tempat mengadu untuk membuang sampah-sampah masalah kepada mereka yang x bersalah..
yang kumbang pulak..
suke berjanji but never kept their promises.. WTF??
mungkin kerna byk pilihan di matamu.. hingga ko lupa.. ko pon sebebnarnya adalah dalam kalangan antara yang bakal dipilih atau tidak..

ape nak ckap ni??
haih~
kenape cinta itu dibiarkan pergi setelah dimiliki?? sedangkan dulunya tika ingin mendapatkan cinta.. uols give averything to him/her??
why??
persoklan ni slalu dijawab:
*xde keserasian lagi*
*xde jodoh*
*dia curang*
*cinta tiga segi*
*mengalah*

urmm.. bagi aku sendrik la.. aku x mampu kalu mengetahui ade pompuan lain menderita disebabkan aku bahagia..
that y.. agak sukar aku menerima mane-mane lelaki.. yang membajakan cinta didepan aku.. tetapi menanam dusta di belakang aku...
.....................................
siyesly aku sgt emo sekarang.. motip aku mentaip di belog ni??
ni je la ruang yang aku ade tuk menyatakan kegilaan aku...
nah!! amik ko.. bile aku mule berbicara soal cinta...

Mungkin Allah menginginkan kita bertemu dan mencintai orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat. Kita harus mengerti dan berterima kasih atas kurniaan itu.Hanya hati yang dapat menilai erti cinta sejati, kerana itu dengarkanlah kata hatimu. Cinta sejati tidak pernah berlandaskan nafsu, kerana ia adalah suci, lahir dari kasih dan sayang.
Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan atas dasar siapa dia sebelumnya. Kisah silam tidak perlu diungkit lagi jika kamu benar-benar menyintainya dengan tulus..
Jangan kau luapkan amarahmu....karena dia adalah sebahagian dari pembelajaranmu sebab dari dialah, dirimu akan belajar mengubah bencimu menjadi Cinta.
(Akupun sempat bertanya dalam hati)
Mengubah benci menjadi cinta?
mungkinkah terjadi??
(aku soal..aku jawab sendrik)

Hanya keteguhan jiwa,
hanya kekuatan pikiran
hanya kemahuan yang kuat
dan redha Allah yang akan memberikan petunjuk dan jawapannya...
sekian terima kasih.. penink la aku bile bicare pasal peraksaan ni~

No comments: